מבית דרכי הוראה לרבנים

הנסיעות לקהילות ישראל

כאשר התמנה הרב לשמש כרב הראשי לישראל, הוא החליט שלא להסתפק ברבנות המקומית בארץ ישראל, אלא קיבל על עצמו לפעול בכל קהילות ישראל בעולם.

מתוך הספר

אביהם של ישראל לילדים

עשרות פעמים יצא הרב בנסיעות ארוכות ומתישות, כדי לסייע לרבני הקהילות ולעסקנים, לשבת בדיני תורה מורכבים ולהכריע, לשמוע את הבעיות וההתמודדויות ולתת עצה והדרכה. ובעיקר, היה נוסע כדי לעודד את היהודים בכל מקום, לעורר את לבבותיהם להתקרב לבורא עולם, להעריך ולאהוב את התורה ולומדיה ולחנך את ילדיהם בדרך המצוות.

בכל נסיעה היה הרב פוגש עשרות אנשים באופן אישי, משתתף בכינוסים ובעצרות ונושא דברים בפני מאות ואלפי יהודים. ובכל מקום היה מתאים את השיחה לאופי הקהילה ולסגנון האנשים. בעיקר היה מעודד את השומעים לקום ולעלות לארץ ישראל, להעלות את ירושלים על לבם, לזכור את עיר הקודש והמקדש ואת יושבי ארץ נחלת אבות. הוא היה מזרז ואומר שחלק ממצות 'ישוב ארץ ישראל', שיעזרו וירכשו מתוצרת הארץ, ובפרט דברים שאדם משתמש בהם למצוות ותשמישי קדושה.

אין נסיעה אחת של הרב לחוץ לארץ, שלא נכרכו בה סיפורי מופת והוד, על מה שהצליח הרב לפעול או על מה שנודע לו בהיותו בארץ נכר. חלק מן הסיפורים לוקטו ויובאו בדפים הבאים.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

האם הרב חזה את הפציעה של אחיו?

כשאחי נפצע רצתי מייד אל אחי מרדכי, והוא הלך לקרוא לאמא שלנו. בינתיים לקחו את נעים לבית-החולים והתברר שקליע חדר לרגלו במקום מסוכן והרופאים רצו לכרות לו את הרגל. הלכנו לחכם צדקה הזקן, והוא אמר לנו לא לחתוך את הרגל. אמא שלי עמדה על כך שלא יחתכו את הרגל שלו, וברוך השם הרגל של אחי חכם נעים ניצלה…

דרכי הלכה

בודק מאות אתרוגים!

היתה לרב טביעת עין מיוחדת, ומומחיותו נודעה בקרב כל הרבנים בכל הנוגע לשאלות המצריכות חדוּת ראייה

דרכי הלכה

מתי אין הרב זוכה לסייעתא דשמיא

אלו שהיו קרובים אל הרב, לאורך כל השנים שעסק ברבנות והיה משיב תשובות לשואלים, ראו בחוש, שהפסיקה של הרב אינה רק תוצאה של עיון עמוק ויכולת ניתוח של כל הפרטים והצדדים

שנות בחרותו

התמדה עצומה

בגיל שבע עשרה שנה בלבד סיים הרב את הש"ס בפעם הראשונה, ומאז עד סוף ימיו היה חוזר ומשנן את הש"ס מראשיתו לסופו.

זריזות

בוץ של מצווה

הרב לא היה שולח מישהו שיקטוף בעבורו את האתרוגים שמצאו חן בעיניו, אלא היה הולך ומתכופף בעצמו על-מנת לקוטפם.לאחר הקטיף היינו מביאים את האתרוגים שקטפנו, והרב היה מנחה: "אתרוג זה לפלוני, אתרוג זה לאלמוני".

שנות בחרותו

בישיבת 'פורת יוסף'

תמו ימי הילדות והגיעו שנות הבחרות, המעולות שבשנות חיי אדם, שנות הנעורים בהן הוא עושה חיל ורוכש קנייני נצח שישמשוהו לכל ימי חייו.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה