מבית דרכי הוראה לרבנים

עובד ה' בכל לבו

כשסבא שמע את המילה "מצווה", הוא לא היה יכול לעמוד בפניה והסכים לערוך את החופה. וכך היה מספר מו"ר הרב מרדכי אליהו: כל הדרך אל החופה הוא היה הולך כפוף, בעצבות ואנינות. וכשנכנס למקום החופה, הוא היה שמח ומאיר פנים. כל מי שהיה רואה אותו – היה שמח.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

דוד שלי נהרג כשעלה על מוקש בעת שירותו הצבאי, ואביו חכם יאיר גורג'י ז"ל מיאן להתנחם. הרב מרדכי אליהו זצ"ל הכיר בצערו של סבי, והיה הולך כל יום אחרי התפילה לנחמו ולחזק את רוחו. מדי יום, לפני שהיה הולך לבית-הדין, היה נכנס אל בית סבי ז"ל ומדבר אתו קצת דברי תורה. משם היה ממשיך לבית-הדין.

אחרי שלושים יום של אבלות בא הרב מרדכי אליהו אל סבי וביקש ממנו לערוך חופה לחתן יתום. אבל סבא מאן ללכת. איך אלך שלושים יום אחרי מות בני ז"ל? אמר. מה יגידו אנשים? אבל חכם מרדכי לא ויתר בקלות. הוא אמר לסבי: הבחור הזה ציפה כל ימיו שאתה תערוך לו את החופה בשמחה כמו שאתה רגיל לעשות. ומצווה לשמח יתומים ואלמנות.

כשסבא שמע את המילה "מצווה", הוא לא היה יכול לעמוד בפניה והסכים לערוך את החופה. וכך היה מספר מו"ר הרב מרדכי אליהו: כל הדרך אל החופה הוא היה הולך כפוף, בעצבות ואנינות. וכשנכנס למקום החופה, הוא היה שמח ומאיר פנים. כל מי שהיה רואה אותו – היה שמח. איך שהוא יצא מבית המשתה, חזרה לשכון עליו העצבות על מות בנו האהוב.

היה אומר עליו הרב אליהו: זה עובד ה'!

יש פסוק בספר משלי (כ"ז, כ"א) שאומר: "מַצְרֵף לַכֶּסֶף וְכוּר לַזָּהָב וְאִישׁ לְפִי מַהֲלָלוֹ". לפי מה שאדם מהלל, אתה יודע מה הוא. במה שהרב היה מהלל את חכם גורג'י – כך היה אפשר להלל אותו. עובד ה' בכל לבו.
(הרב דוד מנחם, קריית-משה, ירושלים)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

טהרה

בכל יום שיבוא – ממש

אבל הוא לא היה מוכן בשום פנים ואופן להוציא מפיו פסק הלכה שיוצא מתוך הנחה שהמשיח לא יבוא עד תשעה באב, והוא יהיה יום אבל. מי אמר לך שתשעה באב לא יהיה יום של שמחה? שאני אפסוק פסק הלכה שיוצא מתוך הנחה שגם השנה יהיה תשעה באב? לא מוכן!

דרכי הלכה

בודק מאות אתרוגים!

היתה לרב טביעת עין מיוחדת, ומומחיותו נודעה בקרב כל הרבנים בכל הנוגע לשאלות המצריכות חדוּת ראייה

זריזות

היד שמסדרת את הכיפה

הרב פנה לחתן בר המצווה ושאל: מדוע הכיפה שלך לא עומדת ישר? מייד הרים החתן את יד ימינו לסדר את הכיפה ואמר: הכיפה בסדר!

ענווה

הבושם של הרב

פעם אחת הזדעזעתי כששמעתי את הרב אומר: אתה חושב שכל הכבוד הזה הוא בגללי? לא ולא. זה בגלל התורה שאני אומר להם. תראה איזה כבוד יש לתורה!

תורה

מספר ר' ישראל טוויל, חזן בבית-הכנסת היכל יעקב

איך מרן הרב הגיב לכך שהציעו לעשות ספר שלם רק מהשאלות שנשאל בדרכו לביתו? היחס המדהים של מרן הרב לילדים קטנים גם בשאלות שנראות כמגוחכות – היחס שהעניק מרן לאותם ילדים הותיר בליבם רושם לדורות

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

מוקצה מחמת מיאוס!

באחת הנסיעות של הרב לצרפת, נערכה לכבודו מסיבת קבלת פנים מטעם הקרי"ף – ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה