מבית דרכי הוראה לרבנים

קידוש טרם קידושין

הסבא שלך עשה אתנו טובה גדולה. בתי כבר עברה את גיל שלושים ועדיין לא נישאה. היינו מודאגים. באתי אל הרב ושאלתי אותו מה לעשות. הרב שאל אותי האם עשינו לבתנו סעודת הודיה כשהיא נולדה, והשבתי שעשינו. הרב המשיך ושאל: האם הסעודה הייתה ממש על לחם, או רק עוגיות ושתייה? השבתי לו: הרב יודע, כמו שעושים לבת. קידוש.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

פעם אחת נסעתי בטרמפ ממצפה-יריחו לכיוון ירושלים, ובדרך דיברתי עם הנהג דברי תורה. תוך כדי שיחה התברר לו שאני נכדו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. הוא עצר את הרכב בהתרגשות ואמר לי: "אתה הנכד של הרב מרדכי אליהו ולא אמרת לי?". האמת היא שאנחנו, הנכדים, אף פעם לא אומרים שאנחנו הנכדים של סבא. לא רוצים להביך אנשים אחרים, ואולי גם לא את עצמנו.

לאחר שנרגע מעט, המשיך ואמר: הסבא שלך עשה אתנו טובה גדולה. בתי כבר עברה את גיל שלושים ועדיין לא נישאה. היינו מודאגים. באתי אל הרב ושאלתי אותו מה לעשות. הרב שאל אותי האם עשינו לבתנו סעודת הודיה כשהיא נולדה, והשבתי שעשינו. הרב המשיך ושאל: האם הסעודה הייתה ממש על לחם, או רק עוגיות ושתייה? השבתי לו: הרב יודע, כמו שעושים לבת. קידוש.

הרב אמר: טוב להודות לה'. צריך להודות בפה מלא. ימלא פי תהילתך. תעשו לבת שלכם מסיבת הודיה על הלידה שלה, ואחר כך תבושרו בבשורות טובות על הנישואין שלה.

כך עשינו, ותוך שלושה שבועות מיום שעשינו מסיבת הודיה על הלידה, היא התארסה.

ובכן, המשיך ואמר, עכשיו אתה מבין מדוע אני מתרגש מכך שאתה נכדו של הרב? אנחנו לא יכולים לשכוח את הטובה הגדולה הזאת שהוא עשה עמנו.
(ינון אליהו, נכד הרב, מצפה-יריחו)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

פרקי ילדות

לא נוגע בבשר

כאשר היה הרב ילד בן אחת עשרה בלבד, קיבל על עצמו שלא לאכול בשר בהמה לעולם

טהרה

עובד ה' בכל לבו

כשסבא שמע את המילה "מצווה", הוא לא היה יכול לעמוד בפניה והסכים לערוך את החופה. וכך היה מספר מו"ר הרב מרדכי אליהו: כל הדרך אל החופה הוא היה הולך כפוף, בעצבות ואנינות. וכשנכנס למקום החופה, הוא היה שמח ומאיר פנים. כל מי שהיה רואה אותו – היה שמח.

בית נאמן בישראל

כך היא דרכה של תורה… וחיי צער תחיה!

הבית שהקימו הרב והרבנית, בית צנוע, חסר אמצעים ומתקיים בקושי, אך בית מלא אורה ושמחה, בית שמעולם לא נשמעה בו תלונה ולא נאחזה בו אנחה.

דרכי הלכה

מתי אין הרב זוכה לסייעתא דשמיא

אלו שהיו קרובים אל הרב, לאורך כל השנים שעסק ברבנות והיה משיב תשובות לשואלים, ראו בחוש, שהפסיקה של הרב אינה רק תוצאה של עיון עמוק ויכולת ניתוח של כל הפרטים והצדדים

נקיות

עיתונים לכבוד שבת קודש

בראשית נישואינו ביקשתי מבעלי שכאשר יעשה קניות לשבת, יקנה מהמכולת גם עיתונים, ממגוון עיתוני החול ה"מפארים" את הדוכן. בעלי הסביר לי שלא נעים לו, עם הכיפה והזקן, לקנות עיתוני חול העוסקים בהבלי העולם הזה. אני מצדי הסברתי שאין לי זמן לצאת, ואם הוא ממילא יוצא, תמיד הוא יכול להסביר שהעיתונים הם עבורי…

ענווה

נדבת שבת

בשקט היה הרב אומר לנו שזוהי "נדבת שבת". איך אתה יכול לתת צדקה בשבת? הרי אין לך אפשרות לתת כסף לעני. הכבוד שאנחנו נותנים להם – זוהי נדבת השבת שלכם…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה