מבית דרכי הוראה לרבנים

הנה עין ה' אל יראיו

באותו יום, קודם הפיגוע, ביקש הרב אליהו זצ"ל להתפלל בכותל המערבי לביטול איזו גזירה שאף אחד לא ידע מה היא, ורק אחר כך התבררה כפיגוע שבו נהרגו שמונת תלמידי הישיבה. על כן רבים היו בכותל באותה תפילה, וכך גם אנחנו...הרב יצא באותו יום מהכותל בפנים חתומות, שלא כדרכו.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

סיפר הרב מאיר אדרי, ראש ישיבת נווה הרצוג, אשדוד: יום לפני הפיגוע בישיבת "מרכז הרב", הגעתי עם התלמידים שלי מהישיבה, להתפלל בכותל. באותו יום, קודם הפיגוע, ביקש הרב אליהו זצ"ל להתפלל בכותל המערבי לביטול איזו גזירה שאף אחד לא ידע מה היא, ורק אחר כך התבררה כפיגוע שבו נהרגו שמונת תלמידי הישיבה. על כן רבים היו בכותל באותה תפילה, וכך גם אנחנו.

אני זוכר היטב את האירוע הזה, כי התוכנית שלנו הייתה להיות עם התלמידים בישיבת "מרכז הרב", ורק בגלל התפילה השתנתה התוכנית שלנו והתפללנו בכותל. ממש ניצלנו בנס.

התפללנו עם הרב וליווינו אותו ביציאתו מן הקודש. הרב יצא באותו יום מהכותל בפנים חתומות, שלא כדרכו. רבים-רבים הקיפו אותו, ואני עמדתי רחוק. רציתי לבקש ממנו ברכה על הבת שלי, אך לא ידעתי איך לגשת אליו. כשראיתי שאיני יכול להגיע אליו, נשאתי תפילה בעצמי על הבת שלי, בזכות הרב. והנה אני רואה אותו מרחוק מסתכל עלי, מושיט את ידו לברכה לכיוון שלי ממש. הבנתי שהוא הצטרף לברכתי על הבת שלי וברוך ה' היא נושעה.
(הרב מאיר אדרי, ראש ישיבת נווה הרצוג, אשדוד)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

דרכי הלכה

הלכה בכל דבר

כל הליכותיו של הרב, מכוונות לאורה של הלכה והיה בוחן כל מאורע וכל התנהגות לפי התוצאה ההלכתית.

הרב הראשי לישראל

מתפקידיו של רב ראשי לישראל

כאשר נכנס הרב לתפקידו בתור הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הוא הפך את לשכתו לכתובת מרכזית לכל רב בישראל.

טהרה

עלייה מדרגה אחר מדרגה

הרב הראה לנו כי גם כאשר יש פסיקה חד-משמעית, צריך להיות קשוב למי שבא לבקש את הפסיקה, לאפשר שילוב של גמישות בפסיקה. הרב תמיד ידע למצוא את הדרך השלישית. את הטור החמישי ב"שולחן ערוך", מבלי לסטות בכהוא-זה מהארבעה המקוריים!

רוח הקודש

לא אותי קראת יעקב

הצילומים של הילד עם הגידול היו אצלי ביד, והרמתי אותם בזהירות להראות לרב שיש לילד גידול סרטני…סיכם הרב ואמר לילד: אין לך כלום. לך!

רוח הקודש

כל המשמח חתן וכלה

נסענו אתו מייד לבית-החולים "שערי צדק", ובמשך לילה שלם ניסו להחזיר לו את העצם למקומה, כשהוא מורדם, אך ללא הועיל! זאת הייתה אחת הפעמים שראינו בחוש איך ברכותיו של הרב מתקיימות. איך הוא פועל מעבר לזמן ולמקום…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה