מבית דרכי הוראה לרבנים

הילד שנהיה 'אילם'…

כבר בהיותו ילד קטן, ראו אצל הרב את הנטייה לחנך ולהדריך אחרים. הוא דאג תמיד לילדים אחרים שלא למדו והיו עתידים לגדול בורים ועמי הארץ.

מתוך הספר

אביהם של ישראל לילדים

בשכנותם התגוררה אשה פשוטה שלא ידעה כמעט כלום ביהדות, ולה ילד רך שאין מי שיחנכו וירגילנו במצוות. ראה הילד מרדכי את הילד השכן שהוא גדל כדרדר בשדה בור, ומיוזמתו הציע לו לבוא עמו לבית הכנסת והוא ילמד אותו לקרוא ולהתפלל. אמו של הילד לא התנגדה, מה גם שכולם העריצו את מרדכי הצעיר וגאווה היתה לאמא שבנה זוכה לחברתו ולקרבתו.

יום אחד – וזמן מה חלף מאז החל ללמוד להתפלל – פרצה אם הילד אל בית משפחת אליהו בזעקות מרות: "אסון קרה, הצילו, בואו וראו את האסון הגדול". בכיה היה היסטרי והדמעות זלגו במורד פניה ללא שטרחה לעצור אותן כלל. נחפזה הרבנית מזל ורצה בעקבותיה, כשהיא לא פוסקת מלצווח מרות: "אללי לי, אוי לי ואבוי לנפשי… יהודים, הצילו וחושו לעזרתי". גם אחותו הגדולה של הרב, רצה עם האמא כדי לראות איזו עזרה יש להגיד לשכנה ולילדה.

נכנסו לביתה של השכנה וזו הצביעה על הילד, שניצב בפינת החדר ופניו מוסבות אל הקיר. "הוא הפסיק לדבר, ואולי גם לשמוע אינו יכול… אני קוראת בשמו והוא לא מסובב את הראש… פניתי אליו והוא לא הגיב… מי יודע איזו 'עין רעה' דבקה בו שהוא איבד את חוש השמיעה והדיבור גם יחד" – ביכתה האשה את מר גורלה.

עודה צועקת ומקוננת וכמעט שלא תלשה פיסות עור מבשרה מרוב צער ויגון, פסע הנער לאחור שלוש פסיעות ופניו מאירות. הוא אשר אירע לו לילד: הוא למד להתפלל והיה שקוע בתפילת שמונה עשרה…

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

דרכי הלכה

איני זז ממקום תורה

כשהיה הרב אברך צעיר מאד, קרא לו ראש הישיבה הגאון רבי עזרא עטייה זצוק"ל והציג אותו בפני שני אורחים חשובים שהגיעו לישיבה.

ילדים זו שמחה

כוחה של ברכה

הרב בירך אותו, ואחר כך הסתכל לצדדים לחפש את המלווים של החתן. אני עמדתי בצד, כדרכי. כשהרב הבחין בי הוא שאל אותי: מה אתה רוצה ברכה? אמרתי לו: ילדים!

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

מוקצה מחמת מיאוס!

באחת הנסיעות של הרב לצרפת, נערכה לכבודו מסיבת קבלת פנים מטעם הקרי"ף – ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת.

לאחר פטירתו

אשרי מי שראה פניו בחלום

קמתי בבוקר עם זיכרון החלום והייתי מאוד מרוגש. הרגשתי שזהו ממש חלום אמת. ממשי ביותר. שלושה חודשים לפני הלידה המשוערת שלנו ילדה גיסתי בן וקראו לו "אליהו". הבנתי למה הרב לא רצה שנקרא לו אליהו…

מורה לילדי ישראל

מחנך מאז ומעולם

עוד בהיותו כבן חמש עשרה שנים בלבד, היה הרב מקבץ נערים לבית הכנסת 'מוסאיוף' שבשכונת הבוכרים, כדי שלא יסתובבו בשעות הערב ברחובות בחוסר מעש.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה