מבית דרכי הוראה לרבנים

מספר ר' ישראל טוויל, חזן בבית-הכנסת היכל יעקב

איך מרן הרב הגיב לכך שהציעו לעשות ספר שלם רק מהשאלות שנשאל בדרכו לביתו? היחס המדהים של מרן הרב לילדים קטנים גם בשאלות שנראות כמגוחכות - היחס שהעניק מרן לאותם ילדים הותיר בליבם רושם לדורות

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

בכל ליל-שבת כשהיה הרב חוזר מבית-הכנסת לביתו היינו מלווים את הרב זצ"ל. קבוצה גדולה של אנשים שחלקם שואלים שאלות. הוא היה עונה לכל שואל על השאלה שלו. שאלות מנושאים שונים וסוגים שונים.

אמרתי לו פעם שאפשר לעשות ספר מכל השאלות הללו. הרב חייך את החיוך שלו ואמר לי שיש לו כבר שם לספר: "בלכתך בדרך". אני חושב שאפשר לעשות מהשאלות הללו כמה כרכים של שאלות ותשובות.

בכל שבת "בשלח" היינו הולכים לבית-הכנסת "עדס". הרב היה אומר שם דברי תורה לציבור, שהיה מחכה לשמוע בצמא את דבריו. בשביל הרב, ללמד תורה היה מעל הכול. הוא היה הולך ללמד בכל מזג-אוויר, ולאורך כל הדרך היו שואלים אותו שאלות קשות. חלקם היו תלמידי-חכמים גדולים שהיו מחכים לדרך הזאת, שהייתה ארוכה, ושם היו שואלים את הרב את השאלות הקשות שלהם. הרב היה עונה להם על כל שאלה כאילו הוא למד את הנושא שלהם כאן ועכשיו.

הפלא הגדול היה איך שהוא היה מתייחס לילדים קטנים ששואלים שאלות. הוא היה מקשיב לשאלה שלהם בכובד ראש וברצינות. אותו כובד ראש ורצינות שהוא היה מקדיש ללמדנים הגדולים. התייחס אליהם כמו אל בוגרים. גם אם השאלה שלהם הייתה נראית לנו ילדותית.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

תורה

מסירות נפש לתורה

ואז אמר הרב לרופא: "חטאתי, עוויתי ופשעתי שלמדתי תורה ולא הלכתי לרופא מוקדם יותר".

צדיק בן צדיק

אהגה בתורת א-ל ותחכמני!

נדיר הוא סיפור חייו של המקובל האלוקי רבי סלימאן אליהו זיע"א, אביו של הרב, שאת שנותיו הראשונות עשה במשפחה ובסביבה שלא היתה קרובה להיכלי תורה.

תורה

מבחן ראיה של הרב אליהו

הרב שם לי כמה חפצים מול העיניים ולא זיהיתי אותם. עד היום אני זוכר את המבחן ראיה שהרב עשה לי. הרב אמר לי: אם כן, יש לי בשבילך עצה. תכין את השיעור בעל-פה ותלמד אותם בלי משקפיים.

רוח הקודש

קמחא דפסחא לחבר כנסת

לפני שעה התקשר אלי הרב אליהו ושאל אם הבאתי לך קמחא דפסחא. שאלתי את הרב מה פתאום, הרי מדובר בחבר כנסת לשעבר והוא בוודאי מקבל פנסיה יפה, והשיב לי הרב: תן לו מנה כפולה ומכופלת, ועכשיו ועתה. עשיתי כמצוות הרב, העמסתי שתי מנות, שמתי ליד ביתך והלכתי…

שנות בחרותו

לימוד אצל הרשב"י

חברותא נוספת היתה לו לרב עם יבדלחט"א הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א, וברוב שקידה היו עמלים בתורה.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה